divendres, 9 de desembre del 2011

Un Cuento Chino

1. Quina diríeu que és la temàtica o temàtiques que tracta la pel·lícula? La temàtica diria que és la forma curiosa en que la vida s'entortolliga amb d'altres vides que ni ens imaginavem, la connexió de dos mons aparentment incompatibles. 2. Escull un personatge i fes una explicació de com ha estat caracteritzat. Digues com es comporta, com el veiem com a persona a través del seu físic, de la seva forma d'actuar, dels seus actes, de com parla. Explica quin paper té en la història. Observa si la seva manera d'actuar o pensar canvia al llarg de la pel·lícula. Quin paper creus que juga en la pel.lícula? Què creus que se'ns explica a través d'aquest personatge? També pensa si el podem relacionar amb algun altre personatge de ficció que coneguis o amb algun tipus de persones reals. Mari (Muriel Santa Ana) és una dona enamorada de la vida i d'en Roberto, que vol ser feliç i que els demés també ho siguin. El seu paper en la història és ni menys ni més que d'enamorada de Roberto, un rude ferretaire protagonista de la pel·lícula. Ella farà tot el possible perquè Roberto s'hi fixi i el fa sentir millor amb ell mateix i el seu sentiment de culpa. A través d'aquest personatge podem observar la diferència amb el portagonista. Mari vesteix robes de colors càlids i Roberto sempre vesteix colors freds; la personalitat de Mari és més vivaç i en canvi Roberto viu en la rutina i el seu passat. 3. En altres unitats hem parlat de les estructures argumentals i del muntatge de les pel·lícules, de l'organitzaciódel temps i de l'espai. Què destacaries de l'estructura de Un Cuento Chino i del muntatge d'aquesta pel·lícula? Què et sorprèn? Què t'interessa d'aquest aspecte? Per què creus que el director ha optat per explicar-nos allò que succeeix d'aquesta manera? En aquesta pel·lícula el temps círcula d'una manera líneal, exceptuant els flaixbacks. Crec que el director ha obtat d'explicar-ho d'aquesta manera ja que així no podriem coneixer el passat del protagonista més que per algunes pistes, però no és fins el moment en que arriba el flaixback final que podem lligar fils. 4. Què destacaries de com es treballa amb la càmera, de com aquesta ens mostra les coses? La càmera acostuma a estar situada a l'alçada dels ulls perquè així ens mostra una imatge més propera sobre els protagonistes. Després de l'introducció de la pel·lícula, quan canvia d'història cap al món de Roberto, la càmera fa un gir de 360º per representar el canvi de lloc, d'una punta a l'altre del món. 5.Què podem dir de la banda sonora de la pel·lícula? És important la música? Són importants els sorolls? La banda sonora en una pel·lícula és molt important ja que anticipa els rols dels personatges i perquè dona emotivitat a les escenes. 6. Tria dues o tres seqüències de la pel·lícula que t'hagin semblat interessants i explica allò que pensis sobre elles. 7. Al llarg de la pel·lícula apareixen referències a d'altres mitjans artístics, d'altres formes d'expressió i representació de la realitat: hi apareixen fotografies, rodatges de pel·lícules, assaigs de teatre i també hi apareix la música. Per què diries que Haneke intercala tots aquests elements i els fa sortir a diferents escenes de la pel·lícula? 8. Què penseu de l'inici i l'acabament de la pel·lícula? I del títol? 9. Comenta també altres aspectes que t'hagin semblat interessants, o també aquells que consideris negatius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada